PROJEKT ZASTAVEN*
*díly se buď využijí k jinému účelu-projektu, popřípadně nabídnou k prodeji
servisní vůz-Tatra TerrNo1-280R45/451
Protože jsem si zamiloval RC modely nákladních automobilů a nechtělo se mi utrácet za stavebnice od firmy Tamiya, tak jsem se rozhodl po očumování jednotlivých modelů, že si postavím sám jeden model. Stavba začala v roce 2008, kdy jsem koupil od firmy Š-hobby zadní nápravu, kola a vyrobil základní rám za pomoci U profilu a stavebnice Merkur, kterou jsem pospojoval rám a vyrobil z ní první řízení, které se zde objevilo. Chtěl jsem si vyrobit model Tatry, protože je to jeden z mála českých náklaďáků, ale protože jsem netušil, jak kabinu vyrobím, přišla řada na hračku od firmy Bruder a to MAN (už ani nevím, jaký typ). Ale protože toto nebylo postačující, vyrobil jsem s dědou nové řízení a spojky rámu a další verzi uchycení zadní nápravy, z papundeklu vznikla kabina Tatry. Zde jsem se asi na půl roku zasekl a ve stavbě se nepokračovalo. Po nějaké době jsem objevil, že p.Dojčar vyrábí karoserie Tater a to i nový typ TerrNo, samozřejmě jsem se s ním okamžitě spojil a on mi poslal na dobírku poštou kabinu. ve stavbě se pokračovalo v té míře, že se vyrobila další verze uchycení zadní nápravy a vylepšilo se řízení. dále se vyrobil jiný úchyt motoru a to do té podoby, v níž je nyní (mezi rámem), dále se vyrobil převod vyrobený z řemínku a ozubených vodících kol. Po dalším roce se vůz ukázal na výstavě E-day v praze- Nových Butovicích a to stále, jako MAN a místo sklopky měl stále plošinu tentokrát však pro vožení mimo měřítkového člunu na dálkové ovládání. Na náklaďáku se začalo opět pracovat až nyní a za dva týdny se toho stihlo tolik, co jsem dělal dva roky.
Popis stavby za poslední dobu + Foto níže.
-je ve výstavbě
-na dodělání: elektronika, korba, zasklení oken, osvětlení a ozvučení modelu, zadní nárazník a blatníky
-po nějaké době zase trochu koumání: nutno koupit přídavnou převodovku za motor (6:1)pro zlepšení průchodnosti terénem a pro hladší rozjezdy vozu
-
18.3.10
-dnes byl nalezen potřebný materiál k dokončení zadního zavěšení nápravy na kyvné ramena.
-k dokončení je už potřeba pouze trocha času navíc, pravděpodobně to však bude až o velikonočních prázdninách :(
26.3.10
-definitivní rozhodnutí o tipu nástavby: sklopka s odklopnými bočnicemi pro boční nakládku sypkých hmot a palet
-provedena příprava pro uchycení karoserie k podvozku
26.3.10-27.3.10
-předělána zadní náprava (menší úhel kyvných ramen)
-hotový úchyt karoserie, nárazníku
-hotovy přední blatníky, příprava pro držák baterie, maketa výfuku
28.3.10
-rozebrána zadní část podvozku z důvodu aplikace uzávěru diferenciálu
-příprava pro kompletní rozebrání auta, příprava na lakovnu
-namontován nárazník
-shánění podkladů pro vytvoření uzávěru diferenciálu
-výroba zadních blatníků až po smontování uzávěru dif.
-výroba uzávěru diferenciálu (alternativní)
29.3.10
-zítra jde vůz do lakovny
-proběhly přípravy na nalakování (uchycení nárazníku, odmontování jednotlivých dílů, ...)
30.3.10
-dnes je Tatra v lakovně, kde na ni čeká pěkná barvička a první vrstva laku
-dnes bylo v plánu vytvořit zadní blatníky, ale z důvodu pobytu auta v lakovně se nemůže pokračovat...
-dnes ve večerních hodinách dorazila domů první várka nastříkaných dílů, bohužel došla černá barva, takže se nepodařilo nastříkat díly podvozku =oD
ale kabina se nastříkat podařila ;oD
foto přibude, jakmile na to bude čas a světlo!
Pokud vše půjde podle plánu, tak po nalakování by zde mněli přibýt nějaké fotky!
1.4.10
-kabina + nárazník už jsou na místě, kde čekají už jen na blatníky (přední jsou hotovy a zbývá je jen osadit, ale zadní blatníky zbývá ještě komplet vyrobit)
-pro vylepšení vzhledu byl vytvořen výfuk, který zbývá už jen nalakovat, dále byla vytvořena "klimatizace", která byla sice nalakována, ale došlo k odlupování barvy, tudíž je ji třeba také znovu nalakovat
-zadní blatníky jsou ve vývojovém středisku, odkud by měli vyjít hotové zítra
4.4.10
-dnes se vůz představil veřejnosti na 2nd E-Power rally, kde proběhly zkoušky v terénu
-v lehkém terénu nemá vůz žádný problém, ale při výjezdu do prudších kopců motor nestíhá a Tatra zůstane dole pod kopcem =oD
-tento problém se bude řešit zavedením střídavého systému, nebo jiným zpřevodováním motoru (nebo taky čímkoli jiným)
17.4.10
-zítra se vůz s dalšími úpravami představí veřejnosti na druhém podniku MČRRCR (Čistá u Ml.Boleslavy)
-ve výrobě je korba na převoz sypkých hmot z plechu, ale neboť není ještě hotová, opět zde bude s provizorní korbou.
-vůz bude opět otestován v terénu, což je nutné po opravě a úpravě pár věcí =oD
18.4.10
-vůz se otestoval na zrádných cestách a kaňonech v areálu Čistá a kromě baterií jsme byly zcela spokojeni.
-pokusíme se sehnat přídavnou převodovku za motor, pro zlepšení rozjezdů a síly vozu
9.5.10
po nějaké době přináším opět informace o stavbě:
ve výrobě je pomocný rám pro uchycení tlumičů a pro loži zvedacího systému
po vyrobení rámu se bude celý podvozek lakovat a bude se vyrábět nové uchycení kabiny, protože to staré po několika "boudách" nevydrželo a rozpadlo se.
1.7.10
-po dlouhé době se může pracovat na servisním voze a tak se začíná vyrábět pomocný rám
-kupuje se nová korba, kterou se nastaví stávající
-přídavná převodovka ještě není a uvažuje se o zrušení plánu s ní
-vůz se připravuje na další nápravu, kterou je ale prvně třeba sehnat....
-bohužel se musí náš tým věnovat také přípravě dvou závodních vozů na Katalánskou rally v Liberci...
Převoz závodního speciálu našeho týmu Škody s2000 na provizorní korbě.
s lehčím terénem nemá Tatra žádný problém.
Tatra na slunci, s ještě nepřilepenou střechou.
A opět lehký terén, se kterým neměla Tatra skoro žádný problém (kromě upadlého nárazníku).
patrné uchycení baterie pod rámem (PS: ta kabina má být nakloněná více dopředu).
V uzavřeném parkovišti.
technika:
měřítko: 1/14,5
pohon:4x4, kardan
převod:řemen(/)
rám:profilovaný hliník
řízení:pevný profil,základní servo
odpružení:stavitelné olejové tlumiče
přední náprava: planetový dif. , Carson, nezávislé zavěšení ramen
zadní náprava: planetový dif., uzávěr , Tamiya, závislé zavěšení ramen
kola: teréní, hluboký vzor, plné disky(truck)
motor: Carson-poisson truck
elektronika: Ansmann racing/ ?/spektrum
představení: e-day2009 (test) / E-power rally (test 2)/ RC Rally Čistá (servisní vůz/test3)/