PROJEKT ZASTAVEN*

 

*díly se buď využijí k jinému účelu-projektu, popřípadně nabídnou k prodeji

 

servisní vůz-Tatra  TerrNo1-280R45/451

Protože jsem si zamiloval RC modely nákladních automobilů a nechtělo se mi utrácet za stavebnice od firmy Tamiya, tak jsem se rozhodl po očumování jednotlivých modelů, že si postavím sám jeden model. Stavba začala v roce 2008, kdy jsem koupil od firmy Š-hobby zadní nápravu, kola a vyrobil základní rám za pomoci U profilu a stavebnice Merkur, kterou jsem pospojoval rám a vyrobil z ní první řízení, které se zde objevilo. Chtěl jsem si vyrobit model Tatry, protože je to jeden z mála českých náklaďáků, ale protože jsem netušil, jak kabinu vyrobím, přišla řada na hračku od firmy Bruder a to MAN (už ani nevím, jaký typ). Ale protože toto nebylo postačující, vyrobil jsem s dědou nové řízení a spojky rámu a další verzi uchycení zadní nápravy, z papundeklu vznikla kabina Tatry. Zde jsem se asi na půl roku zasekl a ve stavbě se nepokračovalo. Po nějaké době jsem objevil, že p.Dojčar vyrábí karoserie Tater a to i nový typ TerrNo, samozřejmě jsem se s ním okamžitě spojil a on mi poslal na dobírku poštou kabinu. ve stavbě se pokračovalo v té míře, že se vyrobila další verze uchycení zadní nápravy a vylepšilo se řízení. dále se vyrobil jiný úchyt motoru a to do té podoby, v níž je nyní (mezi rámem), dále se vyrobil převod vyrobený z řemínku a ozubených vodících kol. Po dalším roce se vůz ukázal na výstavě E-day v praze- Nových Butovicích a to stále, jako MAN a místo sklopky měl stále plošinu tentokrát však pro vožení mimo měřítkového člunu na dálkové ovládání. Na náklaďáku se začalo opět pracovat až nyní a za dva týdny se toho stihlo tolik, co jsem dělal dva roky.

 

Popis stavby za poslední dobu + Foto níže.

 

-je ve výstavbě

-na dodělání: elektronika, korba, zasklení oken, osvětlení a ozvučení modelu, zadní nárazník a blatníky

-po nějaké době zase trochu koumání: nutno koupit přídavnou převodovku za motor (6:1)pro zlepšení průchodnosti terénem a pro hladší rozjezdy vozu

-

18.3.10

-dnes byl nalezen potřebný materiál k dokončení zadního zavěšení nápravy na kyvné ramena.

-k dokončení je už potřeba pouze trocha času navíc, pravděpodobně to však bude až o velikonočních prázdninách :(

26.3.10

-definitivní rozhodnutí o tipu nástavby: sklopka s odklopnými bočnicemi pro boční nakládku sypkých hmot a palet

-provedena příprava pro uchycení karoserie k podvozku

26.3.10-27.3.10

-předělána zadní náprava (menší úhel kyvných ramen)

-hotový úchyt karoserie, nárazníku

-hotovy přední blatníky, příprava pro držák baterie, maketa výfuku

 28.3.10

-rozebrána zadní část podvozku z důvodu aplikace uzávěru diferenciálu

-příprava pro kompletní rozebrání auta, příprava na lakovnu

-namontován nárazník

-shánění podkladů pro vytvoření uzávěru diferenciálu

-výroba zadních blatníků až po smontování uzávěru dif.

-výroba uzávěru diferenciálu (alternativní)

29.3.10

-zítra jde vůz do lakovny

-proběhly přípravy na nalakování (uchycení nárazníku, odmontování jednotlivých dílů, ...)

30.3.10

-dnes je Tatra v lakovně, kde na ni čeká pěkná barvička a první vrstva laku

-dnes bylo v plánu vytvořit zadní blatníky, ale z důvodu pobytu auta v lakovně se nemůže pokračovat...

 -dnes ve večerních hodinách dorazila domů první várka nastříkaných dílů, bohužel došla černá barva, takže se nepodařilo nastříkat díly podvozku =oD

ale kabina se nastříkat podařila ;oD

 foto přibude, jakmile na to bude čas a světlo!

Pokud vše půjde podle plánu, tak po nalakování by zde mněli přibýt nějaké fotky!

1.4.10

-kabina + nárazník už jsou na místě, kde čekají už jen na blatníky (přední jsou hotovy a zbývá je jen osadit, ale zadní blatníky zbývá ještě komplet vyrobit)

-pro vylepšení vzhledu byl vytvořen výfuk, který zbývá už jen nalakovat, dále byla vytvořena "klimatizace", která byla sice nalakována, ale došlo k odlupování barvy, tudíž je ji třeba také znovu nalakovat

-zadní blatníky jsou ve vývojovém středisku, odkud by měli vyjít hotové zítra

 

4.4.10

-dnes se vůz představil veřejnosti na 2nd E-Power rally, kde proběhly zkoušky v terénu

-v lehkém terénu nemá vůz žádný problém, ale při výjezdu do prudších kopců motor nestíhá a Tatra zůstane dole pod kopcem =oD

-tento problém se bude řešit zavedením střídavého systému, nebo jiným zpřevodováním motoru (nebo taky čímkoli jiným) 

17.4.10

-zítra se vůz s dalšími úpravami představí veřejnosti na druhém podniku MČRRCR (Čistá u Ml.Boleslavy)

-ve výrobě je korba na převoz sypkých hmot z plechu, ale neboť není ještě hotová, opět zde bude s provizorní korbou.

-vůz bude opět otestován v terénu, což je nutné po opravě a úpravě pár věcí =oD

 18.4.10

-vůz se otestoval na zrádných cestách a kaňonech v areálu Čistá a kromě baterií jsme byly zcela spokojeni.

-pokusíme se sehnat přídavnou převodovku za motor, pro zlepšení rozjezdů a síly vozu

 

 

9.5.10

po nějaké době přináším opět informace o stavbě:

ve výrobě je pomocný rám pro uchycení tlumičů a pro loži zvedacího systému

po vyrobení rámu se bude celý podvozek lakovat a bude se vyrábět nové uchycení kabiny, protože to staré po několika "boudách" nevydrželo a rozpadlo se.

1.7.10

-po dlouhé době se může pracovat na servisním voze a tak se začíná vyrábět pomocný rám

-kupuje se nová korba, kterou se nastaví stávající

-přídavná převodovka ještě není a uvažuje se o zrušení plánu s ní

-vůz se připravuje na další nápravu, kterou je ale prvně třeba sehnat....

-bohužel se musí náš tým věnovat také přípravě dvou závodních vozů na Katalánskou rally v Liberci...

 

 

 

Převoz závodního speciálu našeho týmu Škody s2000 na provizorní korbě.

s lehčím terénem nemá Tatra žádný problém.

Tatra na slunci, s ještě nepřilepenou střechou.

 A opět lehký terén, se kterým neměla Tatra skoro žádný problém (kromě upadlého nárazníku).

patrné uchycení baterie pod rámem (PS: ta kabina má být nakloněná více dopředu).

V uzavřeném parkovišti.

 

 

technika:

měřítko: 1/14,5

pohon:4x4, kardan

převod:řemen(/)

rám:profilovaný hliník

řízení:pevný profil,základní servo

odpružení:stavitelné olejové tlumiče

přední náprava: planetový dif. , Carson, nezávislé zavěšení ramen

zadní náprava: planetový dif., uzávěr , Tamiya, závislé zavěšení ramen

kola: teréní, hluboký vzor, plné disky(truck)

motor: Carson-poisson truck

elektronika: Ansmann racing/ ?/spektrum

představení: e-day2009 (test) / E-power rally (test 2)/ RC Rally Čistá (servisní vůz/test3)/